Saturday, July 27, 2013

Borak dapur

Bismillah
Assalamualaikum.

Niat nak publish perbualan antara ibu dan aku bukanlah berniat nak mengaibkan diri sendiri

Akak! Masak la, dah besar pun tak reti masak. Cubalah masak, duduk kat dapur ney. Ini tidak, orang tua kat dapur dia sibuk kat luar tengok tv. Blablablabla.... *berterusan*

Ish ibu ney.

Tengok tu... *sambung lagi*

Eee.. akak bukannye tak pandai masak. Ingat akak ni dahsyat sangat ke tak pandai, cuma akak taknak duk dapur je dan taknak masak. (sambil masuk dapur)

Yeke pandai, itu ibu belum rasa lagi. Ayah kau makan je, dia bukannye jenis kisah.

Nasiblah. Takde, janji akak pandai masak dah la.

Kau, kalau dapat laki cerewet ni tak boleh tu tak boleh, tak tau la.

Dia nak cerewet-2 pegi masak sendiri.

Eh, macam tu pulak.



Luahan hati seorang aku yang rebel kalau bab masak.
Aku sesungguhnya bukan wanita melayu terakhir dan tak mungkin akan jadi.







p/s : fine. Aku tau siapa aku kalau tak pandai masak. =.=''


Tuesday, July 23, 2013

Halusinasi atau schizophrenic

Bismillah
Assalamualaikum

Dua tiga hari ni, aku jadi tak keruan.
Hilang fokus lepas beberapa minit. Kadang tengah-tengah duduk, fikiran kosong tiba-tiba. Melayang entah ke mana. Tengah-tengah duduk depan pintu konon nak fresh air, tiba-tiba blank lagi. sungguh terasa numbness nye kat situ.

Bila fikir balik, ruginya. Baik aku pegi mengaji ke, berzikir ke at least dapat pahala. Agaknya memang macam ni ae mood orang selesema. Percayalah, aku tak bercakap pun dalam rumah ni. Sepatah orang tanya, sepatah aku jawab. Paling sunyi, sepatah orang tanya, tak keluar sepatah pun dari mulut aku.

Mental breakdown gara-2 insiden malam semalam agaknya. Nak bercerita sambil menangis tak tau kat siapa. Memilih jugak aku ni. Tahan jela.

Dengan keadaan macam ni, aku rasa macam orang gila pun ada gak. Termenung je. Nasib baikla ada chat dengan kawan-kawan. Hilang sikit gaya schizo aku tu.







p/s : sudah-2 la tu. Jangan mengeluh sangat.





Wednesday, July 17, 2013

Aku tak minta untuk difahami, diikuti atau apa sahaja

Bismillah..
Assalamualaikum

Salam Ramadhan untuk semua.

Entry kali ini aku tak tau nak klasifikasikan ia sebagai apa. Mungkin puisi yang tak seindah puisi orang lain, atau puisi ahli-2 TanpaNama atau juga pemuisi terkenal dunia.

Bismillah.....

Satu, aku begini,
Dua, aku begitu,
Tiga, aku akan terus begini dan begitu.

Harap tuhan jaga apa yang selama ini aku jaga,
harap segala apa yang cuba aku jaga,
akan terus terjaga dan terpelihara,

Bukan tidak mahu melimpahkan cinta,
tapi aku masih mahu menjaga,
meletakkan sesuatu pada tempatnya.
meletakkan tembok pemisah yang utuh
dan takkan roboh,
sehingga waktunya tiba.

Selagi masih sendiri,
aku masih akan terus menjaga apa yang selama ini aku jaga,
jangan paksa diri ini,
aku mungkin bisa lari,
kerana aku pemilik kerasnya hati ini.






p/s : Ramadhan itu indah dan bermakna jika kau sendiri yang buat ia
bermakna dan berbeza.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...