Friday, March 15, 2013

Post mortem dari jauh

Bismillah
Assalamualaikum

FESENI 2013.

Besar maknanya buat aku.

NASYID

Besar ertinya dalam hidup aku.

Tempat kelima untuk kesayanganku UKHUWAH..
*hati berkecamuk, mata berkaca, fikiran mula melayang entah ke mana*

Johan untuk yang sangat dikagumi dan dihormati, FANNAN
*Wah...hebatnya mereka. Tak mampu ditandingi...mereka zaman kegemilangan CG*

Jujur.

Untuk seorang introvert tapi ada "penyakit" perfectionism macam aku. Aku tak mampu nak menanggung kekalahan, tak mampu nak menanggung sedikit kecelaan dan tak mampu menghilangkan perasaan kecewa dalam hati. Tapi aku berusaha se-maksima mungkin untuk mengawalnya dengan tindak-tandukku. Aku berusaha semampu aku menjaga tingkah lakuku agar tidak menyakiti sesiapa pun. Semuanya ku simpan dalam kotak fikiran dan hati. Ku lipat-2 dan ku sumbat-2 semua perasaan itu.

Namun air mata itu menunjukkan segalanya. Air mata kegembiraan kerana sekurang-2nya masih tetap ahli keluarga yang menang. Air mata kekecewaan kerana jauh sungguh jarak kami untuk mencapai tahap bagus.

Dan, kerana aku juga seorang perfectionist yang berusaha menjadi hamba Allah yang selalu redha. Maka aku berusaha se-maksima yang boleh untuk terus redha dan terus berserah dan sekuatnya untuk tidak menjadi generasi "Y" yang selalu bertanya kenapa. Dan berusaha menanmkan sifat tawakal, taqwa dan bersyukur atas segala nikmat Allah. Sudah banyak yang dikurniakan.

Mungkin kerana ALLAH SEDANG MEMUJUK HATI AKU, maka hari ini dimulakan dengan menonton kembali video nasyid malam semalam oleh kumpulanku. Oh, begini rupanya..... sungguh layak untuk kamu berada di tempat kelima. Aku bermonolog.

Terlalu banyak perlu diperbaiki.
Teknik. paling utama.
Perasaan itu juga penting. *mungkin sudah separuh berjaya*
Niat dan hati yang tulus juga core utama.

Dapat dikenal pasti kelemahan yang paling aku boleh kata "shit!" *maaf atas penggunaan ayat yang kurang ilmiah*

Penguasaan microphone.

Sangat teknikal benda alah ney. Kalau suara dah sedap macam hape tapi mic takley and tak reti nak control, ke laut lah nampak gayanya. Especially aku la kan..
Maka di sini ingin di usulkan. *yang aku rasa, Abg Andy dah cakap pun sebelum ney*
SILA BELI MIC UNTUK DIGUNAKAN SEMASA LATIHAN.
Ya,, ini harus diberi perhatian dan penegasan.
Ini penting untuk junior. Senior, mereka dah tau semua tu. Semua dah pernah pegang mic.

Jadi kepada ahli-2 CG yang prihatin.. Apa kata kita kumpul wang sama-2 dari semasa ke semasa. Kire macam menabunglah. Bukankah sikit-2 lama-2 jadi bukit. Kita kumpul duit. Buat tabung untuk beli mic SAHAJA. Kalau boleh setiap orang ada mic sendiri. Nampak tak desperatenya aku?
bukan nak menang semata-2 tapi bila tengok vdeo kita..aku cuma mampu geleng kepala. Kamu semua sudah bagus dan perlu digilap sekilat-2 nya je. Tapi kerana mic. Kita jadi macam...entahlah.

Usaha kita mungkin tak cukup lagi.
Tak cukup sampai kita rasa macam terlalu mudah.

Bukan nak menjatuhkan semangat dan kegembiraan semua.
Bukan juga nak buat kamu stress tak pasal-2.
Bukan.
Bukan.

Ini cuma luahan dari seorang INTROVERT YANG ADA ISU PERFECTIONISM.
Jangan berkecil hati dengan saya.
Jangan bersusah hati kerana saya.
Saya okey. =)

TAHNIAH.
TAHNIAH.
TAHNIAH.

Untuk FANNAN.
Mungkin ini tahun terakhir kamu.
Dan Alhamdulillah.
Di tahun akhir kamu berjaya mendapat apa yang kamu semua aim.
Saya masih ingat lagi post mortem feseni lepas. Kamu semua ada berkata,

"Aku harap, aku dapat johan untuk tahun terakhir aku dalam FESENI,"
Dan di sini.. Aku juga ingin mengharap seperti itu. Mahu mencipta DEJA-VU yang probability untuk ia berlaku seolah 1/10

"Bismilahirrahmanirrahim... aku harap waktu aku final year, aku dapat merasa JOHAN nasyid FESENI, walaupun sekali dalam seumur hidupku.."

Untuk ke FNK, rasa macam mustahil pulak. Mereka semua hebat-2. Lagipun FNK tu besar eventnya. Hahah rasa tak layak pulak jejak Johan tu. Bhahahah

Oh ya, terima kasih Abg Andy memberi peluang kepada kami yang junior ney untuk berkongsi pentas dengan Fannan untuk buat persembahan pada malam juara-juara nanti. Terima kasih juga sebab beri kami ruang untuk berdiri bersama mereka. Bak kata abg nuzul, miming pun takpe...kan. Takpelah, janji boleh sama-2 rasa malam juara-2 tu nanti. Hahahaha.
Oh, ye...! lupa nak cakap, terima kasih jugak sebab beri peluang kepada saya untuk bawak part sikit dalam taqwa. malu sebenarnya, sebab suara tak sedap mana pun. Kalau backup tu boleh lah. Mungkin semangat bersama-2 tu terlebih sikit. Serius. Ini pengakuan. hahahaha

Eksaited sebenarnya nak tulis entry ney.
Tapi bila dah menaip, tak tau kenapa sayu je hati. Bukan sebab sedih, terharu kowt. 

Harap yang Ukhuwah tidak bersedih atau stress atau kecil hati kerana luahan tak seberapa ini.
Mungkin agak tense. Maaf.
Ini bukan negative entry.
Ini neutral.
negative-positive = 0 charge


PENGALAMAN TERINDAH ITU DICIPTA,
DAN DIRATIB BERSAMA BAHAGIANYA UKHUWAH
YANG SENTIASA BERTERASKAN
CINTA
KEPADA SAHABAT,
KELUARGA,
RASUL,
DAN SUDAH PASTINYA
ALLAH SWT.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...