Tuesday, March 19, 2013

Kod Da Vinci


Lampu atas kepala masih tak menyala lagi,
merajuk barangkali,
sekarang nak mengharapkan hati,
tapi....
hati kalau takde lampu atas kepala,
tak terkawal gamaknya,
Silap-silap semua rasa diluah tak ingat dunia,
tak ingat dosa.
Bahaya.
Eh, entah macam mana,
tiba-tiba menyala pula,
mungkin terangsang oleh aroma kopi
dalam dunia fantasi,

Nak madah tentang kod Da Vinci,
orang kata sulitnya macam rahsia besar yang terkunci,
cuma bagi aku,
kod kali ini lebih emosi bercampur fantasi,
mungkin juga alam mimpi,
tapi aku tetap rasa ianya realiti,
cuma satu huruf,
aku dah faham semua maksudnya.

Cuma satu huruf.

Dan aku paling suka huruf S.
Eh, ada lagi, huruf R.
Harap lepas ini boleh keluar huruf C.

"Macam-macam lah kau wahai lampu"
monolog sendiri,
Senyum dah makin melebar,
sampai ke telinga,
hampir tak terlihat matanya.
Kenapa suka sangat ni?
Ada taman rupanya dalam hati,
puji diri sendiri.

Terima kasih huruf.
Hari aku positif lagi.
Hari aku berbunga lagi.



p/s : entry yang dah siap sejak awal, tapi tak mampu nak publish sebab
internet merajuk tak jenguk-2 dari tadi.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...