Thursday, February 28, 2013

Tolak tepi



Parah.
Tapi masih boleh bernyawa,
Mabuk.
Tapi masih boleh berdiri,
Kau tinggal aku,
tinggal jauh sedang kau sendiri menghampiri,
Katanya nak menemani,
Tapi belum sempat pun mengadu kau pergi,
Aku..
masih normal.
Dengan mata yang terkebil-kebil, mulut yang melopong,
menghadam apa yang berlaku dan apa salahku,
Mengambil langkah mudah,
biarkan sahaja.
Oh, tidak mengapa.
Semakin cuba dilupa,
malah semakin galak menduga-duga,
Seribu satu kemungkinan cuba aku bentangkan,
mata semakin kuyu layu dan sayu,
ketiduran dalam dugaan yang bertamu,
berdakapan dengan sejuknya sang bayu,
sambil ku bisik harapan yang satu.
Lupakan dulu semua itu.
Cuba cipta solidariti baru,
yang ahlinya cuma aku, aku dan aku.
Jadi hari ini hari inkubasi dunia baru.
Jangan ada yang mengganggu.
Aku mahu sepi.
Aku mahu sunyi,
harap tak lama,
kerana khuatir ia membatukan hati.





1 comment:

Nadya Bubble said...

Promosi Al-Quran Pelangi :) Ready stock! http://bit.ly/10AVN8H

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...