Monday, January 7, 2013

Entry gedik saje nak bagitau pasal exam (MOVE ON)

Bismillah
Assalmualaikum

Habis sudah paper pertama untuk final exam sem satu sesi 2012/2013
Baru satu paper je oke. Aku ada lagi 5 payyypperrrr kena hadap.
Berani atau tak, harus hadapi dengan penuh keberanian.

Keluar dewan exam.
Macam-2 wajah aku nampak.
Wajah gembira, wajah lega, wajah tenang tak kurang juga wajah macam ayam berak kapur. 
Aku tak pasti macam mana ayam berak kapur, tapi yang pasti muka semua berkerut-2 kalau boleh sampai nak bercantum kening tu.

Kalau aku, semua wajah-2 tu aku ekspreskan. Buat apa nak sembunyi-2. Nah amek kau, aku gembira sebab jawapan aku merapu, lalu aku gelak *tapi dlm hati nak menangis je rase*. Aku lega sebab habis dah satu paper aku lenjan, aku tenang sebab REDHOOO jelaaaa dengan jawapan merapu yang paling terbaik aku boleh bagi untuk soalan tadi. Muka berkerut-2 sebab why? why? soalan macam tu keluar. Tapi nak buat guane. Dah jawab kan?
Dah usaha kan? Mungkin lepas ney boleh lipat gandakan lagi usaha yang aku rse separuh je.

So, bila dah habis paper tu jangan lupa ada lagi usaha yang kena buat. BERDOA. yes. Itu juga usaha. Kau redha dan tawakal dengan keputusan je. Selagi belum dapat result. Haa.. buatlah segala solat sunat ke doalah sebanyak mana. Kalau tak dapat pun apa yang kau nak, at least hati kau tenang bila dapat result tu nanti..

Ini bukan cakap kosong semata-2. Kalau boleh ambik jugak apa yang tersurat dan tersirat dalam entry ney. Kalau rasa macam tak nampak yang tersirat, mohon korek-2 kupas-2 entry aku menggunakan ketajaman akal kamu semua ye anak-2.  Entry ini juga dicipta dikarang untuk membuatkan aku tenang demi menjawab paper esok. Ye, untuk tenang aku harus menaip sebab esok aku harus menulis karangan jawapan yang hopefully tak merapu macam tadi.

Entry ini juga ditujukan kepada mereka yang tension dengan paper tadi. Sila sila sila....fokus untuk esok pulak. MOVE ON derrr.. MOVE ON. Harap kau faham apa itu move on yang dimaksudkan. Yang dah jadi tu biaq pi. Bukan boleh cakap kat dorang, 
"OP..op! boleh tak saya nak jawab balik soalan tadi?"
Memang takdapat la. Kalau dapat pun tolonglah sedar yang kau sedang bermimpi indah. 

Jadi. Sila bangun!

*flip hair sambil menjeling*
Bangun dengan berlagaknya ke meja study.


p/s  : marilah kita study untuk paper esok.. GUD LUCK UOLLLSSS

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...