Tuesday, January 1, 2013

Dua Sifar Satu Tiga

Bismillah
Assalamualaikum

[link gambar]

Sekarang baru jam berapa (waktu tengah menaip entry ney) belum masuk jam 00:00 am pun. Aku tak kira nak jugak wish. Bukan wish ape pun. Kejap lagi mauk tahun tak sabar.
Tak sabar nak melaksanakan dan menanam azam baru. *sumpah poyo ayat aku*
*sampai part ney aku dah masuk tahun baru*

Semoga dengan adanya tahun baru ini.. aku lebih bersemangat untuk melaksanakan tanggungjawab aku. Dengan adanya tahun-2 baru yang disambut tak kiralah, tahun baru Islam atau tahun baru masihi, azam itu harus ada. Malah kalau boleh setiap hari azam itu harus bertukar dan diperbaharui.

Dan ingin ku garapkan sedikit kenangan pahit manis sepanjang tahun 2012.

Di awal tahun, aku dalam mood FESENI yang berkobar kerana itu ialah tahun pertamaku. Seronok berkenalan dengan ahli CG yang telah ku anggap sebagai keluargaku di UM. Melalui itu, kami bergembira bersama menikmati indahnya ukhuwah dalam kekeluargaan. Bergaduh, sentap menyentap, bantu membantu, bergurau senda, menangis ketawa itu yang mewarnai kehidupan student ku.

Luahan perasaan seorang demi seorang. yang mendatang. Ada yang indah, membawa senyuman, ada yang duka membawa pergaduhan. Menghadapi peralihan sem yang mendebarkan kerana diakhiri dengan final exam yang tak kurang sukar dan mencabar.

Berpisah sementara untuk beberapa bulan, menginjak ke pengalaman baru meraikan lesen kereta pertamaku. Meraikan hari raya dengan penuh kesederhanaan. Meraikan hari jadi dengan penuh senyap dan tiada sambutan meriah dari semua. Masuk ke sem baru dengan penuh ujian dan dugaan hingga membuatku mengalirkan air mata.

Sem tiga yang dipenuhi dengan latihan nasyid setiap malam. Terasa gagah seketika. Dipenuhi dengan segala aktiviti kolej, yang memang aku tak mampu, tapi buat jugak. Sem ini dipenuhi dengan tragedi pengsan yang entah berapa kali tak dapat dipastikan.

Kenangan paling manis ialah terbang ke Sabah. Sabah negeri bawah bayu. Bersama harapan yang tinggi dan kesabaran yang menebal menempuh ujian dan dugaan. Menangis ketawa bersama. NICE. pengalaman PALING MANIS dalam tahun 2012. Yes I admit. Aku mengaku sekali lagi, hatiku tertinggal di sabah. Hubungan antara ahli semakin lama semakin rapat. SANGAT RAPAT. Rindu gila time tu. Rindu tau tak? rindu saat kita tengok bola di rumah LO bersama-2 shopping sama-2 semuanya bersama-2.

Dan sekarang sudah 1 Januari 2013.

Azam sudah pun disemai.

DISEMAI.

DISEMAI.


-tahun baru dimulai dengan lec note yang banyak yang harus dibaca hingga habis.
-tahun baru dimulakan dengan final exam yang in shaa Allah dipermudahkan Allah.
-tahun baru dimulakan dengan kem FESENI yang aku tak sabar nak join.
-tahun baru dengan semangat FESENI yang berkobar.
-tahun baru yang disemai dengan semangat untuk jadi lebih baik dari yang sebelumnya.
-tahun baru yang ditanam dalamnya semangat dan tekad untuk menjadi lebih matang dan menjadi hamba Allah yang solehah.
-tahun baru ini tak terlintas langsung untuk melangkah ke alam perkahwinan. So tak payah la korang-2 nak cakap pasal semua benda ney. Jauh lagi jauhhhhhhhh gileeee!

Di aminkan segala azam dan tekad baru itu.

Manjadi orang baru yang bebas menjalani hidup di bawah keREDHAan Allah.




sekian.

p/s : nak publish entry ney pun aku ambik masa lama fikir. Nak publish ke tak. ahahahah bengong.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...