Sunday, December 2, 2012

Lagi 72 jam berangkat

Bismillah
Assalamualaikum

Tatkala menaip entry ney, percayalah jantung aku berdegup kencang. Tangan mulai mengeluarkan peluh dingin yang cukup buat perut aku kecut.

Menaip jam 8:35 AM
Entry ini akan aku publish tepat jam 9:00 AM
jadi cukuplah 72 jam, dari jam 9 ney hingga ke jam 9 AM pada 5hb nanti.

Maka.. ingin aku mohon doa dari kawan-2 supaya Allah permudahkan segala urusan aku dan kawan-2 seperjuanganku di Sabah nanti. Niat ke sana bukan untuk bersuka ria melancong atau memancing.
Tidak. Tidak. Tidak.
Ke sana dengan satu tekad untuk membuat yang terbaik dalam pertandingan nasyid peringkat kebangsaan.
Serta berdakwah atas lagu. Mohon juga doanya, supaya kami tidak lari dari niat sebenar.
Doa supaya hati kami masih di jalan Allah, tidak terpesong sama sekali malah doakan supaya kami tahu tujuan asal.

Pertandingan nasyid peringkat kebangsaan pernah menjadi impian aku waktu sekolah.
Tapi dek kerana kurang bernasib baik atau mungkin kurang berbakat. Maka terkuburlah impian, hinggalah ke hari ini. Di mana impian yang terkubur bangkit dari kuburnya. *hyperbola*

Untuk Husna tersayang (nama group aku) :

Semoga kita tetap tabah dan sabar dalam menghadapi kesukaran dan semoga semangat baru segera muncul supaya dengan semangat itu, kita dapat ubati sakit yang mendatang tak kiralah secara dalaman atau fizikal. Semangat, ceria dan ikhlas itu kadangkala boleh menjadi ubat yang sangat mujarab.

Sila jaga kesihatan.
Gembira dan ceria selalu tanpa melupakan Dia, in shaa Allah dapat mengubati kita. Oh ya, jangan mengeluh ye kawan-2. Kalau kita sakit ke apa ke.. janganlah selalu berkata, "aduh aku ney asyik sakit je.." "aduh..sakit aku tak baik-2 pun.."
Jangan. Jangan. Jangan.
adalah lebih baik kita berdoa dan memohon Allah permudahkan urusan kita.


Cewah. Bukan nak kata aku dah bagus. Tapi untuk peringatan diri aku jugak.
Selalu positif! Bak kata semua orang atau semua pakar motivasi.




SEMOGA BERJAYA DALAM MENYAMPAIKAN KISAH UMMUL MUKMININ DENGAN PENUH PERASAAN.

dan terus IKHLAS.







Sekian..




p/s : bagi je apa yang ada dalam hati.. =D

4 comments:

intan yusnita said...

all the best babe!

ayu.mira said...

Ole-ole!
Good luck and take care my dear.

Amilia Ami said...

@intan yusnita Amin.. thanks =D

Amilia Ami said...

@ayu.mira in sha Allah kalau aku dpt berjalan barang seketika.. nanti aku beli.. Thanks.. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...