Tuesday, November 13, 2012

Happy tak happy

Bismillah
Assalamualaikum

Petang tadi bercerita dan mengadu pada ibu.
Lalu aku mendapat kata-2 ini.
Akak tak happy dalam hidup, and tak happy dengan apa yang akak buat. Sebabtu akak selalu lemah selalu sakit-2. Puncanya, berusaha terlalu kuat untuk senangkan hidup org lain and happykan dorang. Yang paling utama, akak menurut je apa yang disuruh walaupun tahu badan sendiri tak mampu terima lebih daripada yang sepatutnya.
Aku....

Cuma mampu terdiam.

Dalam hati berkata : Ya, memang aku tak happy.

Pesan ibu :
Naik cuti ney, betulkan semula kehidupan dan cara uruskan diri. Cuba jalani/hadapi hidup ney macam masa budak-2 dulu. Happy walaupun banyak dugaannya.
Dan aku akui,
kehidupan aku zaman sekolah lebih bagus dan lebih baik. Tak banyak unsur negatif yang mengganggu.
Selalu positif dan selalu fokus pada goal yang aku nak.


Taknak menyalahkan situasi sekarang. Aku cuma mampu mengubahnya. And terus kuat serta istiqamah dalam perubahan yang bakal diusahakan.




Sekian.



Pesanan P kepada S : Semoga usaha mengembalikan kegembiraan hidup akan berjaya dengan jayanya.. InsyaAllah.
 

1 comment:

En. Awak said...

Fighting!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...