Saturday, November 17, 2012

Gerak gempur hari kedua.

Bismillah
Assalamualaikum.

Semua entry gerak gempur adalah untuk hari semalam-nya. Kenapa?
Kerana latihan aku habis jam 12 lebih. Maka aku tak sempat a.k.a malas nak update terus.
Takde idea menulis waktu itu.

Hasil gerak gempur.

Semalam, Jumaat : 16 November 2012

Pagi hingga jam 2.30 petang

Perah otak untuk gaya.
Yes. perah sampai dah tak boleh nak perah.
Formation.
Gerak tangan.
Gerak badan.
Semua kami perah.

Polish. Takdela polish sangat sebab ade je yang tak ingat. Harharhar.
Walaupun takde latih vokal sangat tapi, rupanya memerah otak dah cukup buat aku dan yang lain sangat exhausted. Tak tau kenapa. Serius. Ini bukan cerita tipu. Oleh kerana Fareha takde pagi tu, maka harus polish sendiri punye then baru ajar dia. Kerja keras berlipat ganda harus dimulakan dengan diri sendiri.

Malam

Aku tak puas hati.
Aku langsung tak perform betul-2.
Aku langsung tak bley nak fokus.
Kenapa?
Sebab tiba-2 pulak hidung aku buat masalah.
Tiba-2 pulak lendir-2 dalam salur pernafasan (ehh yeke) ney mula bertindak. =.="
Redha jela.. Maaf Abg Andy. Semalam sangat teruk.
Walaupun Abg Andy tak cakap, tapi aihhh aku dah rase pun. Dan itu sangat men-down kan aku.
Tapi takpe...hari ini masih ada. Bersedia dengan ubat. InsyaAllah hari ni takde masalah apa-2.

Pesanan Abg Andy :

Sila nyanyi dengan relax. Sebab lagu yang dia buat untuk kami sesuai dengan suara kami. Jadi jangan terlalu tak relax dan push untuk keluarkan suara macam Zinnirah. Bhahahaha. Oke. Yang ini agak kelakar. Eh, ke aku je yang rasa macam tu. Bukan ape, tibe-2 terasa macam betul. Suara mereka sangat matang wooo! Suara kami? hahahah tak tau. Terletak pada telinga org yang mendengarnya. Kata Abg Andy, kitorang kena nyanyi lagu ney sweet-2 je. =D

Tapi haruslah dinamik kan. Jangan nak mengadala masuk FNK nyanyi suara macam makcik-2 atau nyanyi macam tengah menyanyi kat karoke jamban. Tolong sikit. Buat malu je.

Oke enough pasal update semalam.
Pagi ney jam 9 start bengkel nasyid FNK.
Bangun awal untuk prepare mental aku yang dah destructed sejak semalam.
Tidur malam tadi sangat tak khusyuk.
Aku tak faham kenapa semua benda yang aku nervous harus menjengah masuk dalam mimpi. =.="
Ye serius, aku mimpi pasal bengkel semalam. Aku pasti, malam tadi aku tidur dengan sangat bersepah. Ehem, maksud aku kejap-2 pusing kiri, kejap-2 pusing kanan, kejap-2 terlentang, kejap-2 meniarap, kejap-2 mengiring dengan berturut-2 dengan kelajuan yang laju. oke ney over.
Paling tak boleh blah. Aku mimpi aku nyanyi lagu ape ntah dalam bengkel tu, bila tersedar rupanya aku nyanyi lagu alarm phone aku. Ngeng! Ehh ke aku mimpi bunyi alarm aku? tak kisahla.


Bangun pagi-2 jugak buat aku dapat menikmati proper breakfast dalam bilik.
Selama ni langsung tak berkesempatan.
Semoga hari ini dan esok dipermudahkan.

Sekian.


p/s : tertanya-2 apakah yang sedang dilakukan oleh saudaraku di Palestin pada waktu, jam, detik dan saat ini. T_T




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...