Tuesday, October 2, 2012

CG-ian will fly away.. ^^v

Bismillah
Assalamualaikum

Maaf sebelum mulakan entry aku nak angin sekejap.

Nampak tak betapa sakainya line tenet kat bilik aku. Entry yg spatutnya aku publish seminggu yang lepas rupanya tak publish pun ada je dok tercongok dalam draft buat penat jari aku click kat publish. Fjklfjklfjkl!!!! Tak syok la cmney.

Oke enough.

Kembali ke topik utama. Maaf mengamuk tiba-2. Tau korang tak suka. Sorry.
Tunduk.

Oke.. berkaitan dengan hutang yang aku dok sibuk cakap kat FB ngn Twitter.
Hutang yang memang berat. Sekarang sudah lunas.

Hutang nya ialah..

FESTIVAL NASYID PERAK. 
lokasi : Mydin Mall (yang sejuk lagi berangin)
Peserta : 8

Berita yang menggembirakan menyambut segala kepayahan.
Berita yang boleh buat aku senyum sepanjang mengingat memori, menyulam segala stress yang mendatang selama latihan.

Memang seronok.
Tapi lebih kepada nervous sebab kami baru lagi.
Tak biasa dengan festival-2 cam gini.
Lagi-2 masa final aku tersalah atau lebih tepat tak mampu buat part aku. Serius rasa nak menangis. Masa tu, aku rasa kalau kami kalah.. it is all my fault!

Kau bayangkan aku boleh off key kat atas pentas mase buat 2nd. Gila tak gila la kan. Nasib baik mic slow and aku jauhkan setelah perasan akan kesalahan tu.
Dan paling memilukan..ialah bila aku tak boleh buat part tinggi. Ini semua gara-2 sakit tekak yang tiba-2 terjah aku on the spot mase nak naik pentas. Memang pentas tu pentas aku la kan sebab siap boleh batuk-2 sikit. Gila.

Aku syak ini semua disebabkan air mineral yang sejuk (sebab takde yang room temp) and condition Mydin yang like seriously buat most of ahli kami rasa nak demam. Mase tu Allah je tahu betapa aku nak menangis dan meraung. tapi aku tahan buat cool macam takde apa-2. Tapi kalau ada yang perasan, lepas perform je aku terus diam tak kata apa-2.

Okeyh, seterusnya disaat pengumuman pemenang. Memandangkan yang sampai ke final cuma 6 buah kumpulan, which are 3 Tradisi, 3 Moden. Maka once diumumkan tempat kedua boleh agak siapa menang. Demi Allah, aku tutup telinga aku sekuatnya. Konon taknak dengar la kan. Tapi dengar jugak. Maklumlah mic MC punyelah kuat. Komfem masuk jugak dalam gegendang telinga aku.

Tempat ketiga diumumkan.

Oh.... Selamat.. Fuh.

Tempat kedua..

Bunyi saspen..
Tutup telinga makin kuat.

Qaseh!

Terjerit sikit sambil menutup kemas mulut dengan erat, lalu air mata mengalir.

HUSNA dapat Johan..
Bukan Johan raja lawak tapi Johan pertandingan yang membawa RM2000 beserta sijil dan piala.
Teruja.

Sangat teruja.

Masa untuk umumkan kategori moden.

Bila UKHUWAH diumumkan sebagai tempat pertama.
Aku terlompat sikit je. Serius makin teruja dan gembira juga tak menyangka.
Mereka bergerak ke arah kami. Aku pusing belakang. Nampak mata En.Nuzul Hepisentiasa merah dan berair. Menangis lettew! terharu dengan kemenangan. Sesi photoshoot macam biasa.
Hevoh keyh.. Dua-2 kami pulun sape tak hevoh lagi seronok kan?

Nikmatilah kegembiraan yang dikongsi bersama.

Oh ya lupa nak bagitau.. KAMI AKAN WAKIL PERAK KE SABAH NANTI!
nampak effort excited aku dengan menggunakan capslock?
InsyaAllah la kalau FNK tu jadi ye.. Tapi jauh dalam hati aku, aku rasa akan jadi.
Kalau tak jadi. Aku menangis hentak kaki.

Sekarang tengah menunggu keputusan AZ and Jauhar. Sama ada mereka berjaya atau tak utk merangkul Johan di Johor hari ney. Kalau berjaya. Moh le kite ber-FAMILY DAY di Sabah nanti! Fly away~


 
Lepas perform. Husna giliran ke-2, Ukhuwah giliran ke-4


Ahli Husna (Tradisi)


Ukhuwah (Moden)


Kami menang!


Alhamdulillah rezeki Allah

Lihatlah muka-2 gembira kami. Lihatlah muka-2 kami yang baru bangkit dari kekalahan lalu.
Terima kasih FESENI 2012.
Menjadikan ini lebih berharga.

Kepada kawan-2 yang tak dapat join. Takpe masih ada masa InsyaAllah.
Jangan jeles sangat. Kita masih boleh ke Sabah bersama kalau kamu mampu.



p/s : bermula minggu penyeksaan edisi kedua yang percayalah bakal lebih mencabar. Maaf andai ada sesuatu yang tak diduga mendatang. =)



1 comment:

Fadzlin Basir said...

congratulation CG!!!Good luck ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...