Tuesday, May 15, 2012

Sibuk Sesibuknya.

bismillah

Assalamualaikum..

"aku sibuk ke aku tak sibuk.. sama je sibuknya."


Faham tak perasaan orang yang susah menerima perubahan?
Sebarang perubahan yang berlaku membuatkan perasaan dan pemikiran jadi celaru.
Akhirnya,,,
pergi meninggal, FeyFia (2012).

Dia adalah manusia yang sangatlah celaru bila ada perubahan.
Walaupun sedikit.
Dia tetap akan merasa kekok. Malah, jika sampai tahap kritikal,
dia mampu mendengar bisikan untuk terjun bangunan.
Itu memang kritikal.
Tapi jangan risau, dia masih ada pegangan.
Dia, kalau nak tahu sangat mudah keliru dan terpaku dengan
perubahan yang orang lain tak rasa tapi dia seorang mampu rasa.

Sebarang perubahan, tak kiralah jadual atau apa sahaja
dia sampaikan boleh 'blank' dan hanya mampu tenung dinding yang tak bernyawa.
Lately, dia sudah bebas dari tugasan yang takde lah killer sangat.
Sebelum ini, hidup dia seakan teratur dengan tugas yang dipertanggungjawabkan.
Tapi, bila perubahan drastik di mana segala tugasan sudah pun hilang dari pandangan,
dia sendiri tidak tahu mahu bagaimana lagi.
Apa nak dibuat? Apa nak dibuat?!

Bertanyalah sekuat mana, sekerap mana sekalipun.
Tetap dinding juga yang ditenung.
Sambil bunyi kipas, 'kreuk kreuk kreuk' kedengaran.
Tiba-2 satu bisikan jahat yang hampir buat dia betul-2 pergi meninggal berbunyi.
Bayangkan betapa gilanya situasi itu.
Hanya orang yang ada masalah tekanan jiwa dan psikologi sahaja yang mampu.

Hampir...
Sangat hampir..
Tiba-2 hatinya tergerak, Astaghfirullah..
Apa ni?! mengarut sungguh.
Tak jadi 'pergi meninggal'
Bagus lah.

Sekarang dia sedang cuba menyesuaikan diri dengan perubahan 
yang sudah beberapa hari berlalu.
Ah, lambat sungguh ambil masa untuk sesuaikan diri.
Tapi tak mengapa. 
Itu bukan alasan untuk tidak terus mencuba.
Dia bukan lemah.
Malah tak lemau.


#walaupun dia sepatutnya busy. Tapi hidup dia macam tak busy. Sebab tu dia mampu tulis entry ini walaupun sebenarnya bertimbun tutorial calculus menunggu selama ney. tapi dia buat dunno je.. busy sangat lah tu kan.



2 comments:

Delle. said...

tinggal jejak. ahaks ! :p

p/s : mari meninggal bersama.

Amilia Ami said...

bhahahahah sengal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...