Saturday, March 24, 2012

Sahabat Is Just like Voicing

Bismillah..
Assalamualaikum..

       Sahabat, memang tipulah kalau korang semua kata tidak ada sahabat. Sahabat itu indah. Manis. Tapi juga menyakitkan. And disebabkan kesakitan itu, kita lebih matang memilih sahabat. Dan lebih matang dalam menyayangi sahabat.

       Kenapa aku kata sahabat macam voicing..korang tahu kan voicing tu apa? dalam nyanyian ada suara alto, tenor, soprano, bass, 3rd voice, 2nd voice, falsetto and macam-2 la lagi yg ak tak tau. Then, kalau semua suara2 tu dinyanyikan.. apa yang jadi?

HARMONI! SATU!


       And yess.. itu lah point ak sebenarnya. Kalau diperhatikan komfem sahabat-2 kita ada macam-2 perangai. Dengan sorang perangai cam syaitonnn sket, pak pandir, macam ustaz, and macam-2 lagi perangai yg ad. Tapi, once they have some wow factor (bak kate abg amry and abg ed - tp ak rse mcm xd kne mngene je) yang boleh mmbuatkan masing-2 boleh bekerja sama dengan wow! believe me, everything looks perfect.

       Dalam persahabatan, walau macam mana pun perangai aka voice dorang, we can still be one. If the heart is still there. Memang susah nak dapat such harmony yang mmg satu and nice like-crazy-like-seriosly-like-baby.. Tapi bila dah dapat, korang rasa mcm nak menatap dorang setiap masa. Oke itu over. Tapi itu yang berlaku dalam family aku di UM.

       Bukan nak kata apa la. Kalau boleh nak mkn pagi ptg siang malam sesama. Ape kes. Tapi aku rasa kalau hari-2 nak berkepit bersama mcm sekawan ikan mcm tak best, hilang pulak valuable moment yg harus diingat sampai bila-2. Walaupun like-seriously-like-crazy aku selalu sentap dengan dorang. And kekadang aku sampai rasa nak keluar, tapi aku fikir balik.

       Diorang la satu-2-nya family yang aku ada kat sini. And nasyid je something yg buat aku rasa ad life kat UM ney. So, dalam sentap tu, aku masih boleh professional, professional yang bukan tahap hipokrit-nak-mati. Kalau aku tak suka, aku tunjuk kat muka. Orang yang kenal ak tahu bila masa muka yg aku buat tu serius and bila masa memain.

       Nak cerita pasal sahabat memang sampai kiamat tak habis. Betul. Tapi aku respect gila and rasa awesome gila bila aku ada sahabat yang seolah-2 boleh baca fikiran aku. Serius. Best gila bila kitorang je yang tahu apa yang kitorang rasa tanpa perlu tunjuk kat muka. Ahahahaha. tu mmg miracle. Aku rasa dorang mmg soul-mate. Wah! over la pulak.

       Kenapa aku kaitkan sahabat dengan voicing? sebab ini significant dengaan apa yang aku belajar and apply and modify daripada teknik voicing yang aku dapat masa nasyid. Ahahahahaha. See! mendalam tau aku anggap voicing tu. Bukan setakat suara je. Tolong la sedar yang semua yang berlaku ada significant-nya. Allah itu maha mengetahui. And Maha Pemurah. Cuma depends pada orang yang memandang sesuatu benda tu. And how they digest bende alah tu.

       Haaaa... aku rasa essay aku macam dah lari tajuk. And dah tak ikut teknik topic sentence + controlling idea + supporting sentence + conclude sentence.. Harap panjang je macam gempak. Tapi isi 5/20 je. ahahahahaha. Ney kalau kat exam serius boleh psiko orang sebelah dengan belakang. Semua cuak tengok essay panjang macam nak gile.

       Oke la. Conclude sentence aku ialah sahabat itu umpama voicing, maka jika mahukan keharmonian yang satu dan blend jangan pernah lari key. That key is the significant of the heart. Yes. Itu sangat penting. once you realize your key is a little bit off, bawak masuk semula ke landasan yang betul. HEhehehe

Sekian.

Selamat bersahabat.




p/s : sahabat selamanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...