Sunday, October 2, 2011

Suara Perut Dan Angin Sudah Ku Kerahkan Keluar

Assalamualaikum,
_______________________________________________________________________________
Orang kate, PRACTICE MAKES PERFECT.
Yes. Betullah tu. Tak boleh nak sangkal. Siapa sangkal. Aku tak tau nak ckp ape. hanya ini ---> =P
Faham? Practice makes perfect wahai si comels dan si hensems..

Semalam, pulon habis latihan nasyid. Kata KAK KAT, kita kena diva tuk dptkan feeling. Yeah! Diva itu semakin lama semakin terpupuk dalam diri. Harap dapat buat gaya dengan jayanya. (ayt takley poyo lagi ke?) Baik. Diam. Dengar cerita.

Nyanyi ney kena tahu suara apa yang kite buat, 3rd voice ke tenor ke, soprano ke.. whatever la.. and master bnda alah tu. Barulah padu! bak kata Abg Andy. Kite nak nasyid ney kena feel.. sbb kite ney nak bercerita bukan sekadar menyanyi je. Haaa tu dia Kak Kat dah story.. Datin uolss!!!


Memangla heaven mase practice. Tapi puas, ney semua gara-2 nak mengeluarkan dan menyerlahkan ke'DIVA'an kita utk nasyid nanti. Yeah! tu diaaaaa KAK KAT's approach. Nice kan? Disebabkan diva tu la kami boleh senyum sambil nyanyi tanpa meleperkan suara. (mreka kata suara kena bulat) kalau tak habes arrr macam makcik-2 bermarhaban. Ups! sorry makcik.. bukan nak ngutuk. Ini khas utk nasyid je. =P


Oke hari ney pertandingan. Hope sangat kitorang dapat buat yang terbaik and dapat keputusan yang teerbaik juga. *SAYA NAK MENANG!! SAYA TAK KIRA!* harharharharhar..
So that, kami yang junior-2 ney bolehla buktikan yang walaupun kami berlatih sekejap je, kami mampu menyanyi. kami boleh menyanyi dengan baik dan jayanya. Wah! (ayt poyo lagi). Hey! kami wakil UM dengan tidak semena-mena okeyh! jadi kami nak sangat buat yang sehabis baik. Bolehla nanti aku cakap, "SAYA MENANG MOTOR~" oke itu tipu. kalau masuk nasyid dpat menang motor, peh!! komfem ramai yang nak jadi penyanyi nasyid lepas ney! Barulah meriahkan jah~


Aku masuk nasyid wakil UM wlaupun aku first year... Kau hade??? 
Gile berlagak... ngahahaha takde maknenye nak berlagak.. Tak mendatangkan apa-2. Saje je.
Aku nak kasi korang hot baca entry aku kali ney. So, korang boleh la kate.. ----> eee.. macam nak mintak penampo je minah ney
harharharharharhar


Okeyhlah beta nak solat. siap-2kan diri. pkol 2 ney nak turun tunggu bas.
UPNM!! tunggu kami gegarkan tempat korang denga suara bulat yang tak leper ney serta gaya mantapp ala nak perang. Nama pown bertanding kan UPNM, semangat kena lebih! yeah~ caiyok!


tetiba semangat terlebih dos. Bahaya.
Ups, pesanan untuk CIK AIMI, sila berjaga-2 jangan terlalu leka dan alpa. Ingat Allah.. Kuatkan diri.
=P


Sekian. saya menulis. Wassalam..... 


p/s: sepatutnya entry ini lebih pendek daripada yang sekarang.



2 comments:

si pembawa sinar said...

heheheh...malu la kak kat dik ni..papun...korang memang hebat...senang nk ajar...sayang sgt2....yg paling penting diva ok...heheh

Anonymous said...

keluarkan segala-segalanya, tapi jgn benarkan bende lain masuk la dik.. makan bnyk2 ea.. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...