Wednesday, October 26, 2011

Kakiku Kakimu Jua ( idea asal oleh 'ratu sinetron' si Juju)

Assalamualaikum.
Selamat sejahtera.
Hai readers

Melihat tajuk entry...Mungkin ini yang timbul dalam kepala otak masing-2.

Kenapa kaki?
Kenapa dengan kaki aku dan kaki kau?
Idea orang lain, kau dah takde idea ke?
Siapa 'ratu sinetron'?
Dah siapa pulak si Juju ney?

Jawapannya : kau diam meh, sini dengar aku nak cerita.

Kenapa aku rasa tajuk pasal kaki tu sesuai? Sebab ke mana dorang pergi aku join jugak. Ke mana? Ke pusat Islam, melihat kakak-2 seniorku bernasyid. Ouh! terasa sangat baik aku ney. Hey! aku baik la. Bukan terasa tapi memang pown. Erk. Geli. Sentap. Loya. Muntah. Tarik nafas. Muntah lagi. Ah sudah! sinetron. (terjangkit 'ratu-2 sinetron CG') =)

Enough! bila nak start?!
Yela sekarang. Diam je.. ney blog aku. =P

Alkisah, di Johor...
Mereka bernasyid kira-2 jam 9 pagi di Pusat Islam untuk saringan. Keputusan diumum pada jam 3 petang. Mendebarkan. Mereka berjaya ke final. Yahooo! Aku berkesempatan mengekori mereka ke Pusat Islam.. harharhar.

Jam 4.30 petang aku berlari comel ke atas. Bersiap. Dah nak pukul 5, alamak!!! tak siap lagi. Nervous. Cuak. Mak aku kata jangan biar orang tunggu kita. So, aku zup zap zup zap! Siap akhirnya. Pukul 4.56 petang aku dah siap! FUH! tiba-2 aku rasa macam super hero. Tunggu. Dan tunggu. Dan tunggu. Aku dah risau. 
Adakah mereka lupa nak angkut aku? huwaaaaa!!!
ouh! tak rupanya. Aku tanya Kak Bib, 'anak dara' sedang bersiap. Takpe, penampilan itu penting, tak kisah la dia lelaki, mungkin BB cream dan sebagainya adalah keperluan. Aku kata pada Kak Bib, takpe...take your time. hehehehehe Dan! 5.30 tercongok depan rumah. Zup! aku masuk dalam kereta.

Pergi ke Cahaya Masai ambik adik Abg Wan. JOm! kite ke Pusat Islam.
Tiba di Pusat Islam. Aku rasa lapar la pulak tiba-2 Aihhhhh~ tak faham.
Ngantuk pulak tu.. Lamaa lagi nak start.. Kalau aku tidur kata aku ney mcam salah majlis plak sebab belum start apa-2 pown aku dah nak tidur. Jadah apa?!

Nasyid bermula. Tiba giliran CG Farhana (makwe Abg Paan?!) perh aku rasa sangat nervous! macam aku yang kat atas pentas tu. Bila dorang start je. Aku rasa.......... PERHKELEPERHKELEPERHHHHH!
dahsyat!!!!! MEMANG BEST~ TERBAIK! (DAH KENAPA AKU CAPS LOCK NEY?)

Okey. Aku terus skip ke keputusan la... sebab aku dah tak sabar nak ke part last. hakhakhakhak.
Diumumkan!!! FARHANA mendapat........ mendapat... mendapat......mendapat.....mendapat....mendapat..
MENDAPAT APA?!!!!!

ala semak betol. MENDAPAT JOHAN! + PERSEMBAHAN TERBAIK (seriously macam Anugerah Juara Lagu)

perh tiba-2 like seriously aku rasa aku macam tak layak masuk grup hebat macam dorang. Dorang selalu SAYA MENANG MOTOR~ aku ney rasa mcm kerdil gila. hahah drama kan aku ney. Tapi memang betul pown. Ney baru tengok kehebatan grup CG. Apatah lagi tengok kehebatan dan kekuasaan Allah, lagi la aku rasa mcam tak layak je hidup kat bumi ney, rasa mcm mengotorkan lagi kowt. Ah melampau sangat sinetron. Tapi memang itu yang aku rasa.

Nak tau hadiah nye ape? (selain motor) kah3
JOHAN : RM 3000 (bukan cash), Trofi (yang sangat ohsem!)

Lepas habis semua penyampaian hadiah pe agy, photo-shoot la bebeh~
snap! snap! snap! Kali ney aku tak tau nape, actually aku rasa sangat malu nak ambik gamba. (rasa mcm semak je) ngahahahahaha. Tu pown mereka yang ajak. Kalau tak, memang aku dok bawah teman adik Abg Wan je. Tengok kegembiraan mereka. Aku pown senyum dengan bahagia.

Lepas tu mereka nak g celebrate. Haaa yang ney la part last yg aku excited nak tulis. Lebih kurang 11.30 mlm gerak. Plan awal ke Singgah Selalu hanya lepak dan minum. Pusing. Pusing. Pusing. Eh! Kenapa tak sampai Singgah Selalunya? Dah berapa kali singgah jalan cari Singgah Selalu. Ouh rupanya, tersalah masuk. So nak u-turn kne jalan jauh. Takpe.

Tiba-2 cadangan menarik lagi ohsem oleh Cik Wani (adk Abg Wan) ke Hutan Bandar makan chicken chop 5 hengget je. BEST! Zup! Zap! Sampai ke destinasi. Orang tengok atas bawah. Bukan tengok aku tapi tengok budak nasyid yang berkostum nasyid. (ohsem keyh baju dorang) Memang penuh gila babas tempat tu. Ditambah kami. Memang meriaah. 

Kat situ, aku mungkin manusia paling diam sekali. Bukan sebab tengah makan. Tapi aku ney observer punye type manusia. Aku suka tengok orang, telatah dorang memang happening. Aku senyum. Dalam hati je. Sejuk mata aku tengok dorang yang rapat mcm family. Aku perhatikan muka sorang-2. Dari Kak Bib, Abg Wan, Abg Andy hingga ke Kak Syida yang dok sebelah aku. 

Hahaha. Mane la tau, itu kali terakhir aku tengok dorang macam tu. Siapa yang tahu kan? Take every moment as a diamond, value it and appreciate it. Wah! Ayat aku buat sendiri tau! Balik. Sampai rumah lebih kurang pukul 2. Seb bek ibu sempoi je. hehehe.

BY THE WAY, SIAPAKAH 'RATU SINETRON'?

yang ini???

yang ini????

  



















hahahahah korang boleh teka. Nampak sangat kowt. I mean kenapa mesti dia sorang? hak3

Lets picture tells how happy they are,,,

















en coach! hahah Abg Andy~

Aku tak kire aku nak jugak letak gambar ney... SUKE~

Seronok kan? untonglaaa dapat ikut. Kalau tak dapat ikot aku nangis hentak-2 kaki.

Sekian.

p/s : Ratu Sinetron dan Juju adalah orang yang sama dear~ comel kan? *tangan didada mata ke atas*

1 comment:

Budakbaik said...

perlu ke letak gamba yang last tu?hahahaha:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...