Monday, October 3, 2011

Entry Atas Permintaan Dia

Assalamualaikum..
_________________________________________________________________________________
Ce tengok tajuk entry aku cam nak wat entry romantika je an? an? Ngahahah. Disebabkan aku terkenangkan dia maka tercipatala entry ini.. Wahahah ayat..sumpah buat aku nak hantok kepala. Kerana dialah manusia yang asyik mention suruh aku update blog. Dia lah yang dah berapa kali mention, smpai orang lain pown nak join jugakk ayat dia, ~blog kena update~

         Ney yang aku dok gebang beriya pasal dia tu kenapa? Ney, dia tu sapa??? Hahah korang tak yah terlalu tertanya-2 lah kan.. haha. Sudah. Berhenti. Kembali pada modus operandi. <---- apa mksud dia pown aku dah lupa. Sengal.

saje aku nak letak gamba besar.. nak tunjuk muka bahagia
Okeyh! Sebenarnya. Aku nak meng'khabarkan tentang keGEMBIRAan aku..Yang boleh aku katakan paling manis untuk aku dalam first year aku di UM. Wah. Sebut dulu UM tu. Okeyh, macam entry sebelum ney, aku cerita pasal, AKU MASUK NASYID. (haaa amek kau caps lock) Yeah... aku dah kate arytu aku join CAHAYA GEMILANG (CG) HUSNA, so bertandingnya semalam. So, nak tau tak ape cer kitowg?????

         SAYA MENANG MOTOR~ hahahah aku an dah kate kalau menang aku nak cakap macam tu..  (actually bukan cakap tapi taip). Aku tak tau kenapa time aku nak tulis entry ney aku rase cam nak tulis sambil melompat-2 mcm kanak-2 dapat gula-2 kapas. Sebabnya, aku happy la dah menang. Heee~

         Jam 3 naik bas. Disapa dia. "Aimi dah makan belum?" oke. soalan itu aku jawab dengan penuh kejujuran. wekk~ geli ayt. Sampai UPNM tak igt pkul berapa. Dapat bilik. Latih kejap. Turun bawah, pegi kat stage nak wat sound check. Lambat. Dah mula naik bosan sebab terlalu lapar. Lapar yang amat. Sementara tunggu diorang yang menyebabkan masa drag sgt lmbat. Aku dan beberapa yang lain, dok jalan kat gerai usya-2 makanan yang menarik hidung dan perut yang dah terlalu bernafsu. Jumpa. Roti bom, bukan roti nuclear. Pizza. Itu, itu yang aku beli. kenyang tak kenyang sgt la. Janji perut aku diisi.

         Tettt! ditanya lagi, "Aimi dah makan?" Oke, dengan bangganya aku tunjuk sampah makanan aku yang boleh dikatakan agak rakus. Dah sound check. Horrible untuk aku. Atau mungkin aku yang horrible. Tak tau. Terus naik bilik yang sebenarnya bilik kuliah. Solat Asar. Lepak. Makanan yang sepatutnya smpai awal baru sampai. Mungkin flight traffic jam. Takpe dimaafkan. hahah. mkn dgn enak. (makan lagi) Solat Maghrib. Siap-2.

         Disaat bersiap aku macam budak kecik yang tak tau apa-2 melopong tengok mereka bersiap. Kenapa aku melopong? sebab aku tengok mereka make-up. Make-up?! Tidak. Aku tak pernah make-up. Yeah. Sukati kau lah nak kata aku apa. Perempuan jadian? mungkin. Iron women? Ouh, mungkin Iron Girl? Ah. pedulikkk semua tu. Thanks KAK SYIDA and KAK BIB tolong. Kalau tak, aku memang wat dekk je kat situ.

         Dah siap. Pe agy turun lah! Takkan dok melangok dlm bilik tu, nak bertanding weyh~ Diva dah ready maaa~ kena trun. orang tak sabar-2 nak tengok. =P Tengok CG Ukhuwah buat persembahan. Perh! MANTOPP~ Abg Nuzul, dengan penuh khusyuk nyanyi. Solo era ini la katekan. Kalau tak menghayati memang nak kena minta penampor dgn judges.

         Memandangkan entry aku kelihatan berjela yang amat. Aku trus skip masa turn kitowg. Abg Adib, tanya "Ha. Dah makan belum?" oke. Jawapannya tetap sudah. Nyanyi lagu nasyid kitorang. Aku tak puas hati dgn suara aku. Aku berdebar-2 seb bek tak menggigil. Bagus. Dah setel aku lega. Walaupun kurang puas aty. Ah takpe. Janji dah buat yg terbaik.

         NAIB JOHAN JATUH KEPADA CAHAYA GEMILANG HUSNA! tergamam. Tak sorak. Diam. Menang? ouh, rezeki sgt-2. JOHAN PULA JATUH KEPADA CAHAYA GEMILANG UKHUWAH. Tak tau plak kenapa aku ley terjerit kat atas pentas. Sengal. Depan orang. Gila betul aku. Ah pedulikkk ah! Dah setel. Ambik gamba. Snap. Snap. Snap. Ala artis. Balik.

         Aku, Yana ngan Abg Ezry bole menikmati saat-2 photo-shoot.. bersama piala. Hahaha salute la Abg Ezry nak layan kepala aku ngan yana. Snap. Snap. Nak balik. Jalan ke bas. Insiden malu happend. Seb bek aku tak nek bas tu. Rupanya bas U len. Bengang. Abg Ezry gelak. Yana pown malu jugakk. Aku tak faham kenapa budak laki tu boleh tanya, "Eh, salah bas ke?" bengong. Cakap je la, terus terang. Boleh tanye aku plak. Aihhh =.=''''

         Dalam bas, smbung lagi ambik gamba. semua dah naik. Ada sapaan, "nanti jangan lupa update blog ae.." muke aku blurr gile.. terfikir apa motif sapaan itu. Rupanya dia baca. Oke fine Dia itulah solo CG UKHUWAH. En Nuzul. harharharharhar.

sesi latihan... mereka bertiga je

mereka solo kami

siyes.. muke aku cam takde mata

kak bib!!! 

DIVA TRIO.. hahahah mesti kak kat marah....sbb bukan dia sorang je diva
Bahagia gila muke mcm dpt anugerah bintang popular


Tu diaaa Abg Ezry.. (abgkah?)

suka bergambar rupanya

gembira beetul mereka.

Gmba aku ngan Abg Ezry aku taknak letak. Gila serabai muka aku.. wahahahaha



Sekian.

p/s : aku tak tau kenapa setiap kali aku buat entry, mesti berjela cam karangan. Grrrr
       mesti takde org baca. hahaha sebab panjang sgt..

2 comments:

miSs Najeeha said...

aimi,bju sponsor ke sendri? cntik la! hehe

Dunia Cik Maia said...

@miSs Najeeha budak nasyid punye... hehe=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...