Sunday, September 11, 2011

Bila Aku Mula Jatuh Cinta

Assalamualaikum,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bila aku mula jatuh cinta
Hati aku mula berkata
Jiwa mula meronta
Rindu makin terseksa

Bila aku jatuh cinta
Tiada kata seindah dia
Tiada jiwa sedamai saat bersamanya
Tiada lagi duka dan hanya bahagia

Bila aku mula sedar
Aku tertanya apakah ini benar?
Aku tertunduk seakan sukar
Akur dengan hati yang sudah berdebar

Bila aku jatuh cinta
Melihat dia bersamanya
Hati merintih duka
Jiwa mula terasa sengsara
Aku cuba sedaya upaya
Terus ku putus untuk melupa

Bila hati mula bergetar
Gelora sekuat tsunami tak lagi mencabar
Dinding seakan bergegar
Tanah seakan terlerai
pokok tiada lagi berakar

Hati sudah bersuara  
Apa yang harus ku kata
Apakah harus ku luah padanya?
Oh, tidak itu hanya akan memakan jiwa
Jiwa yang rapuh tiada kukuhnya
Batin yang bisa runtuh seadanya
Meninggalkan kesan pada dunia
Tangisan yang mampu memecah sunyinya

Kini tidak lagi aku berharap
Tidak lagi ku perap
Hanya sekadar mengusap
Hati yang seakan lenyap
Lenyap di dalam cinta yang penuh perangkap
Ya, jerangkap samar yang mampu membuatku tersentap

Dan hari ini aku jatuh cinta lagi
Perangkap yang sekian kalinya menanti
Itu sudah pasti terjadi
Hingga aku sudah rasmi
Mengisi sekeping hati
Yang akan menjadi tempat ku nanti.........


Sekian.
Nukilan malam ini... jam 1.56 am pada 11/9/2011 bersamaan 13 Syawal 1432H

p/s : thanks for read
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...