Wednesday, August 10, 2011

Teringat Mase Aku First Puasa =)

Assalamualaikum.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha. Sekarang ney tga bulan puasa kan?? So, rasenye tak terlambat lagi aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua orang Islam. =) mood baik sekarang ney.

Tiba-tiba aku teringat first time aku puasa. Yes, aku puasa masa umur aku 5/6 tahun. Tapi takdelah puasa penuh.. Hehehe. Masa tu kan baru belajar nak puasa. Dulu aku tak tahu kenapa kena puasa. Aku ikot je. Sebab mak aku kate nanti tak dapat duit rayaa. Byasela tu budak-2. Tapi oleh sebab aku kecik and baru belaja, so aku puasa sekrat hari je..p kekadang mak aku extend jugak..yela mase tu aku tak pandai bace jam so boleh la kelentong aku.. =D

Tapi takde maknenye.. Aku ney suke merungut lapar..siap jerit-2 ckp lapar. Tunduk-2 meraung-2 konon cam sakit sangat la perut aku tu.. (tambah je, aku pown tak igt aku buat ke tak). Rase mcm terlalu pnjang pula introduction aku. Nmpak sangat tak kena dengan tajuk entry.. Okelah siapakah Aniq?

Budak lelaki yang konon comel, suka bergaya yang pelik-2 lagi aneh dan suka buat aksi bila diambil gambarnya. Bermulut becok, satu hari suara dia sahaja yang berkumandang tak habes-2 melainkan dia tidur. Itupon kalau dia tak mengigau. Dan dia sgt manja dengan semua especially ibunya.

Curios siapa budak lelaki ini?? Adik ak yang bongsu laaa! Dia, kena marah ke ape wat dek je. Janji dia bahagia. Bulan puasa ney, aku slalu cakap dengan dia, "eeee.. Aniq tak puasa mana boleh buka puasa dengan kitorang..". Kalau aku dulu, agak gerun la jugak sebab waktu buka puasa la boleh makan yang best-2, so lau nak join buka puasa kena puasa. Tapi nampaknya budak zaman sekarang memang tak makan saman. Dia boleh menjawab aku plak.. memang aku selalu 'GRRRRRRR' je ngan dia.

amek kau!
Dia ney ada satu habit, bukan habitlah aku kire cam kelebihan berlakonla. Mase first time dia belaja puasa, korang tau dia punye berlakon perh! mantap. "Ibu!!!Perut Aniq sakit sgt ney.." "Ibu!! Aniq da lapar ney..Lapar sangat!" siap guling-2 pegang-2 perut. Nyampah aku. Hahaha. Bukan ape, teringat zaman aku kecik, sama jugak exactly berlakon cam dia. Ngahahaha. Tapi aku lgi dahsyat kowt, siap buat muke lemah gile mcm mintak penampor.

menganjeng la tu..
 lempang karang
Haha. Bukan tu je, dia ney memang menguji betol. Dia ney slalu mntak buatkan susu, *hello adik ak da xminom susu botol keyh* kalau mak aku taknak buat, dia suruh aku buat. Aku ney pemalas nak layan kerenah mengadanye tu, so aku elak-2 la.. tapi dia paksa, dia kata hausla. Jadahnye. Aku pown dengan grrrrrr nye pegi la buat. Aku siap cakap la, aku buat susu tak sedap. Pastu dia leyh ajar aku plak nak wat susu cmne, lempang kang! Da tau bley buat suruh org plak. Aku pnah skali ugut, "Aniq akak xpandai buat susu la. Akak masukkan je ape-2 ae? Ha, akak masukkan air ludah ney...*smbil pura-2 buat aksinye* eeeee..." pastu dye ley belasah aku.. pastu ugut-2 nak rosakkan laptop. Dasar! Bertuah punye budak!

Pastu kalau aku ejek dia tak puasa, muke bersalahnye tu ade. Tapi kejap je, lepas 2 buat muke selamba mntak terajang depan aku. Dia ney mengada sgt, smpai nak makan pown kena suapkan. Padahal dah 6thn. Gedik! hahahah. Aku sampai dah blurr tak tau nak nganjeng ape lagi ngn dia. Aku ney ley dikire ratu nganjeng la. Tapi siyes aku akan kalah bile ngan adik aku Aniq ney. Sebab muke dia yang konon comel bile wat dek. Dia plak yg nganjeng ak tanpa disedarinya. Grrrrrrr...

Maafla, disebabkan aku byk bersama dengan dua ekor budak kecik kat rumah ney, aku pown perangai lebih kurang sama dengan budak kecik. So kalau ade yang terasa aku annoying sbb mcm budak kecik, sorry la ye. Disebabkan jugak aku kat rumah ney byk mase dgn dowg aku bley berebut makanan/minuman, remote TV n even streamix kat umah ney. Ngahahaha. Aihhhh1 macam-2. Sampai ayah aku marah sebab aku dah besar tapi aku leyh berebut dgn dowg. wahahaha. Kan aku penah ckp, ayh aku yg paling byk bebel pasal aku dr mak aku.. Keh3.

Sekian.. Calo bete!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...