Thursday, July 14, 2011

Jujur walau menyakitkan

Assalaamualaikum..
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kali ini aku nak tulis entry bertajuk >> sila baca tajuk ya <<. Wahaha, kemain kuaja lagi kau minah ye. =)
       Ala bebeh! janganlah marah, tak cun hensem bergaya la lau marah gitu. Aku bukan apa, aku cuma nak meningkatkan kadar metabolisme korang je bila baca, almaklumlah otak mula bergerak. Merepek.
memang susah nak jujur
      JUJUR. Bukan semua orang mampu jujur sejujurnya. Alhamdulillah, setakat ini aku masih mampu jujur dengan diri sendiri **itu paling penting** mahupun dengan yang lain.  Kadang-2 jujur itu memang memang menyakitkan, tetapi itu lebih baik daripada menyembunyikan kejujuran. **wah, mcm doktor cinta**
       Bagi aku, jujur itu perkara paling penting kerana kita jujurlah, orang akan mula percaya pada kita. Mana ada orang yang taknak dipercayai! cis. menipu je kalau dia kata dia tak kisah takda orang percaya. **itu sbb dia tengah kecewa dlm aty**
       Seorang kawan aku, "abaikan rasa bersalah tu, walaupun susah but give it a try. Tp still depends pada kau". Daripada apa yang dia bagitahu aku, aku mmg berterima kasih gila kat dia sebab at least buat aku tenang sikit bila nak berkata jujur yang mungkin menyakitkan. Thanks kau. =)
       Dan akhirnya aku mengambil keputusan untuk berkata jujur walaupun rasa bersalah itu masih meninggi dan menggunung dalam aty aku. Tapi berani kerana benar. Ceyh! Tapi! yang paling aku tak sangka, penerimaan orang tu memang bertentangan dengan apa yang aku bayangkan. Aku siap bayang lagi dia ngamuk ke, kata ak mainkan perasaan dia lah, tapi TIDAK BERLAKU!!!
       Aku memang tak sangka gila dia dapat terima kata jujur aku tu dengan hati yang sangat terbuka. Malah, dia siap puji lagi **ceyh, malu cek** tak paayaah nak bgtaau la an ape yg dia kata. Gediknya minah ney. *hey nanti kau kate aku perasan pulak*
      Eyh, Aimi! tamao gadoh-2 ngan dowang **mesti pening kan kowg nak bace segala skrip utk kowg yg ak dah sediakan tu??** hahahaha [gelak besau].
betol! betol! betol!
       Rasanya mcam dah takde ape lagi aku nak bgtau, just be yourself and paling penting berlaku jujur dengan diri sendiri. Kalau kita taknak, jgn kita kata nak pulak nanti diri sendiri yang merana and menderita.
       Last but not least, memang kita akan rasa bersalah nak berlaku jujur lagi-2 yg menyakitkan, tapi kalau kena cara kita meluahkan, apa yang kita espect (cth: org yg menerima tu akn marah dan naik berang) mungkin tak seperti itu yang akan berlaku macam dalam kes aku, siap puji lagi.. **dah mula dah..**

Tiada apa yang tidak mungkin dalam dunia ni
jadi diri sendiri itu lebih baik
jujur itu lebih baik dari menyimpannya
Anggap saja apa yang berlaku ada hikmahnya

^_^v peace!
<3 with love <3

2 comments:

Mrs. Farhan said...

dear, emoticon cute tu kena download kat mozilla. ni ada tutorial nya.


http://www.lyssasecret.com/2011/03/tutorial-cute-icon-kat-dalam-post.html

Dunia Cik Maia said...

@Mrs. Farhan
owh, orite2 thanks! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...