Monday, July 4, 2011

Cerita Tentang Ulang Tahun

Assalamualaikum.
I'm Proud To Be The Resident of Pasir Gudang (apa kena mengena dengan tajuk entry????)


Wah.. kenapa aku enthusiastic jadinye?
Takde la,, saje je.
Semalam sambutan ulang tahun pertama pengisytiharan Majlis Perbandaran Pasir Gudang.
Boleh tahan. Bagi aku yang paling best is pertunjukan fireworks about 5 minute tuu. Memang syok habes! Aku ada rakam video fireworks tu tapi mcm mls la plak ak nak upload kat sini.
Macam2 aktiviti ada. Ada pertandingan zapin, nasyid and kompang. Ada artis (abon ngn ali mamak je kowt) yang aku tau la. Then, ada pameran kereta yang sudah modified, ada pertandingan memancing, futsal. Kat bawah ney ada aturcara aktiviti semalam. (maaflah baru aryney nak tulis entry)

wahaha! gempak sgt la plak ak letak pic ney.
mcm nak promote2 plak an.(semalam padahal)
hee~
tapi mcm ada kurang je.
Yes, dia tak masukkan sekali aktiviti utk budak2. Adik2 aku masuk pertandingan mewarna (aktiviti hari Jumaat ye) **tak menang pown** sekadar suka2 mencari hobi baru kononnya. Aku pula, dok melayan budak2 tadika tu memandangkan ibu aku tolong anta dowang, dan mereka da byase dengan aku memandangkan Aniq (adik aku) famous knon ketua laa. hee **terasa jadi cikgu tadika masa tu**

melayan budak2 tadika memang memenatkan! bawa dowang masuk galeri,(ala2 muzium tapi yg mini) mak datok! mula2 memang oke, pastu bley plak mereka menjerit2 sambil berlari. Aku pula yang serba salah sbb galeri tu dlm menara Aqabah **mcm formal sket** aku pown, bagi arahan : Diamlah! jangan lari2 nanti kalau pecah barang cmne? **suara tinggi sket** 
(agak malu) sebab beberapa kali, nampaknya kanak ribena tu takkan diam. =))
 Aku pown, tegur sowg2 budak2 tu. panggil sowang budak, ckp kat dia swo kawan2 jgn lari2 n jerit2.
Kesannya, bolehlaa tak seteruk yang sebelumnya. hee

Last but not least, aku just nak ckp yang aku memang bangga jadi penduduk Pasir Gudang. Sebabnya, walaupun Pasir Gudang ney kecik, tapi boleh tarik pelancong gak apee.. Lanskap kat sini cantek2 belaka **kurang sket belakanya** waktu malam lampu memang lip lap sakan. Lagipun aku bangga sebab Pasir Gudang ada sejarah tersendiri yang aku rasa sangat menarik dan membuatkan aku bangga. Bayangkan, sebuah perkampungan nelayan yang dulunya 70% dikelilingi hutan (tak pasti percentage tapi lbih kurang laa), sekarang dah jadi pusat perindustrian and bandar yang cantik dan maju, dengan sistem pentadbiran ala korporat dipelopori oleh Jcorp yang memang mantap (when Johor Corporation has been appointed as the local authority of Pasir Gudang since 1 July, 1977) Nice! tak sgke aku bley wat ayt mcm ney. Well, more than 900 KFC, Pizza Hut & Rasamas outlets in Malaysia, Singapore, Brunei, Cambodia and India adalah Jcorp punye!
Sudahlah, mcm nak bajet sgt je aku ney. whahaha =D saje jew **chill beb**
Sekian saja ku merepek okey. jumpa len kali

nota kaki: kalaulah pertunjukan bunga api tu dia yang buat khas untuk aku. Perh memang romantik la
                kann.. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...