Wednesday, July 13, 2011

Cerita Tentang Kawan

Assalamualaikum.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Rasanya agak dah lama aku tak tulis entry kat blog ni. Bukan apa, aku kan pernah bagitahu dulu, kalau aku tak menulis tu maknanya, jiwa aku tengah kacau atau mmg tengah busy. Okey, tengok tajuk je dah tahu aku nak ckp pasal kawan.
       Well, aku memang insan yang bertuah sebab dapat ramai kawan yang memahami aku and selalu bantu aku bila aku ada masalah. Kawan jugaklah yang slalu bagi aku nasihat, bukan maksud aku nak mengenepikan family aku, tetapi memang dah jelas, kawan antara orang paling rapat dengan aku. Lagipun, aku percaya tak semua cerita kita family kita akan tahu especially cerita masa kita di sekolah atau di kolej.
mood : serius dan matang. senyum.
(bagi aku walau ramai macam mana sekalipun kawan-2 kita, tetapi kita tetap cuma ada beberapa orang kawan yang betul-2 sentiasa bersama kita)
       Kali ini aku nak cerita pasal kawan-2 aku,

Ini, Yana :
jgn tnye katne gmba ni
      Dia fanatik dengan purple. Dia pernah kata, kalau ada orang nak bagi hadiah, dia tak berapa nak suka hadiah teddy bear bagai, dia suka kalau orang bagi dia                            
hadiah jam atau belt. Terer math and fizik. Selalu jadi pesaing aku sejak sekolah,  tanpa disedarinya. Dia agak serius, tapi agak kelaka. Haha. Kadang kalau aku  dengan dia, kitowg punye gelak memang lah straight je kan. Byasenye yang buatkan kitowg gelak cam ape, bila mengenang kisah di zamn sekolah rendah. And dengan dia je kekadang aku rasa aku boleh jadi diri sendiri. Dia tak kisah aku ney cmne, tapi kalau ada benda yang kena tegur tu dia tegur lah. Setakat ney, aku rasa dia je kowt yang brani tegur aku. Kenapa?Ntah, orang kata aku ney garang and cepat marah. =)


Ini, Fyza :
abaikan yang belakang
           Dia semua warna yang lembut dia suka, malah dia seorang fanatik teddy bear, so senangla kalau korang nak bagi hadiah kat dia, bagi aje teddy bear. Komfem senyum lebar. Selalu jadi tempat aku bertanya dan luahkan perasaan, dia ni agak berahsia orangnya kalau dengan aku, tak tau la kalau dengan orang lain. Dia kategori pendengar setia. Masa mula kenal, dia ney pendiam. Tapi bile dah nek form 4, wah sudah nampak keaktifan dia.







Ini, Intan :
didalam bas
       Sumber inspirasi gelak dalam kalangan kami kawan-2nya. Betul kata Aishamira, kalau takde dia ney, semua orang tak reti nak gelak. Tau dok senyum je ala wanita Melayu terakhir. Kami ketawa bukan sebab lawak dia, (hurmm, bila fikir balik, dia tu takde la buat lawak pown) tapi kami ketawa sebab dia ketawa.
Memang heaven la kan. (Pencetus inspirasi kami. peace! *smbil menunjukkan
dua jari yg cute*)






Ini, Aishamira :
sila abaikan yang depan
   Antara kawan aku yang agak selalu dengar aku membebel. =) Tapi dia lek je, sebab dia lebih kurang sama dengan aku. Suka menganjeng and buat muka  blurr kalau ada orang buat lawak tak jadi, sekepala dengan aku. Dia minat   warna coklat. Kami panggil dia SQ a.k.a Squid sebab dia paandai and expert gila buat  lengokkan (bukan longgokkan) tangan sebijik macam squid. Dia pelopor Squid Dance. Seriously glabah kalau dia dah lost (tak bape nak paham ayt ney). And lawak dia menjadi. Dia ada satu habit, iaitu menjawab pertanyaan sendiri. Bila nak jumpa dia lagi ni. Memang dah lama gila lah aku tak jumpa minah ni walaupun dekat la jugak rumah dia dengan aku. =)




Ini, Oya a.k.a Peah a.k.a Safiah :
yang tengah duduk tuu
     Kawan aku yang banyak betul nama nak kena panggil. Dia seorang yang serius,opz! tggu dulu. Tapi dia kuat nganjeng wooo! Dia kalau ngan Intan, gerenti menjadi beb. Silap-2 pecah perot dak Intan tu dia kerjakan dengan lawaknya, yang kekadang hanya Intan saja rasa benda tu lawak, member lain lek je. Tapi, almost all lawak dia memang kelaka pown. =) Dia sempoi sahaja, mak dia cikgu kat sekolah kami. Dulu dia kurus je, tapi sekarang dah agak berisi la. Aku tau! mesti sebab dia bahagia gila dapat kawan macam aku dengan yang lain              kan? kan? kan? *tangan didada, mata ke atas*       


Ini pula, Myra :
abaikan yang baju merah
   Kami start rapat masa form 5. Klaka jugaklah dia ney, seriously klaka. Selamba je. Dia kalau bercakap, perh kalah bertih jagung. Laju beb, tapi tak dapat kalahkan Bullet Train kat Jepun laa. Melampau kau. Dia happy go lucky  orangnya, walaupun aku tahu sebenarnya dia ada masalah jugak macam semua orang, cuma dia slalu sembunyikan je. Kalau orang tanya mesti dia kata "ak oke je". FYI! dia laagi tinggi daripada aku yang tggi ni. Maaf aku lupa tanya tinggi dia berapa. =)






Oke kawan-2 and readers semua (bajet cam ramai je yang bace entry ney), **gelak kejap**
Semoga korang semua berbahagia selalu dengan kawan-2 masing-2. Pada kawan-2 aku jangan lupa pada aku tau. Ingat aku selalu dalam doa korang tau. InsyaAllah kalau ada jodoh kita jumpalah. =)




7 comments:

fyza d' fieza said...

thanx dear...
haha. aku rahsia ke? tak de lahh..
dunt worry, be happy..
=)

yana baik hati said...

emm TERIMA KASIH AIMI ;D tak sgka awak boleh jd diri sbenar awk kalu n kite. tengs sbb masih igt kata2 kite hehe. yup! mmg bersaing sengit sengat sempit sume lah ngn awak hehe. tengs dear :)

Dunia Cik Maia said...

sama2 korang!!! =) hehe best friend forever

yana baik hati said...

tsk tsk :')

fyza d' fieza said...

sob sob...
kawan sampai bila-bila.
=)

Suhazli said...

ek eleh yana.. wekkk!! haha.. :p

miss_minho said...

woaa , baru baca . soryy late :)
terharu seyh . jap jap , aku klaka ek?
hee, baru tahu lah :P
teeengs taw aimi.
sayang kau forever and ever and ever and ever.. (kau sambung la plak ever tuhh)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...