Tuesday, July 12, 2011

Bertanya pada Ibu : Kalau tiada orang tahu?

Assalamualaikum,
-----------------------------------------------------------------------------------------------
tgok tajuk entry mcm segmen la plak. =)
tapi bukan, sebenarnya aku cuma nak cerita pasal aku dengan ibu.
Apa yang tiada orang tahu tu?? okay, mcm ney
Aku dengan ibu mcm kawan, kitorg slalu juga berbincang. Pasal jiran, pasal love, mcm2 la.
Dipendekkan cerita, satu hari aku dengan ibu berbincang pasal kematian dan jiran. Ibu kata kalau berlaku kematian, jangan teragak2 untuk bagitahu jiran. Sebab benda tu sangat penting untuk uruskan jenazah. Ibu kata jiran akan kecil hati kalau kita tak bagitahu pasal kematian yang berlaku.

Tiba-tiba mulut aku yang becok ney bertanya :

aku : ibu, kalau nanti takde siapa-2 yang tahu akak meninggal boleh tak?
Ibu : mana boleh, kenalah bagitahu. Nanti diorang, kecik hati.
aku : tapi kalau, akak lost contact dengan diorang, delete blog, deactivate FB, tukar nombor telefon ke and lepas itu akak meninggal tapi diorang tak tahu. Takpe kan?
Ibu : kenapa? bagitahu jelah.
Aku : ala, tapi kalau akak, tak payah la bagitahu. Biar diorang tahu sendiri jela lepas beberapa tahun akak meninggal.
Ibu : takkan family and jiran-2 pown tak tahu?
Aku : bukan, maksud akak kawan-2 akak. 
Ibu : kenapa nak macam tu?
Aku : . . . . . . .

Itulah yang selalu aku fikir kalau tiada siapa yang tahu tentang pemergian aku.
Biar senyap.
Tapi kalau senyap sangat, siapa nak doakan untuk aku? Aku bukanlah baik sangat. In fact, memang ak tak lah.
Aku pernah dengar orang kata : kalau boleh dia taknak mati sorang-2
hurmm. (",)

HIDUP DAN MATI DITANGAN ALLAH S.W.T
hidup dan matiku hanya untuk Allah S.W.T

1 comment:

fyza d' fieza said...

oyy... jgn laa rahsia rahsia..
susah senang kte kena hadapi bersame kann..
=(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...