Tuesday, July 19, 2011

Angan-2 Mat Jenin Yang Tak Berapa Nak Jenin.


Entry kali ini, mungkin akan menyebabkan hidung pembaca berdarah akibat simptom meluat yang melampau dan pembaca dinasihatkan untuk menyediakan tisu bersama.

Assalamualaikum,
-----------------------------------------------------------------------------------------------


Kali ney aku, nak story mory pasal angan-2 aku yang orang akan kata, hanya sekadar angan-2 Mat Jenin, korang mesti tau kan angan-2 Mat Jenin tu tak jadi kenyataan. Tapi dude! aku taknak angan-2 aku jadi macam tu.
       Meh aku story sket angan-2 aku tu, bagi sesiapa yang belum tahu, yep, aku dapat masuk UM untuk Ijazah Sarjana Muda Sains (Genetik dan Biologi Molekul). Aku punye tempoh pengajian cuma 3 1/2 tahun je, so aku pown bercadang sekiranya ada rezeki aku nak sambung terus Master. Wah! Aku rase itu tak mustahil.
       Lepas tu aku nak kerja, aku suka bidang research. Sebab dari aku kecik lagi aku bercita-cita nak jadi saintis. Dulu mase kecik-2 aku bercita-cita nak buat ubat berasaskan nature. *dahsyatkan aku kecik-2 dah fikir mcm ney* -hey, aku tak tipu taww!-
       Oke, sambung balik. Lepas kerja, ada rezeki lagi aku nak sambung phD pulak. **Aku tau orang kate pompuan belaja tinggi-2 tetap ke dapur jugak~** -derr, aku peduli apa- Aku an nak jadi doktor so, tak dapat jadi doktor yang kat hospital tu, dapat gelaran doktor sbb phD pon ok pe..lagi best! Then bila aku dah berjaya bagi sumbangan aku pada negara and mencipta sejarah. **wow! yang ney dahsyat** Manela tau aku dapat gelaran Dato' pulak... wah~
       Aku fikir lagi lau nak lagi dahsyat, Tan Sri pown oke. haha! Lepas tu, aku bleyla beli keta untuk ayah aku, belila perabot untuk mak aku. Tak pown bagi modal untuk parents aku bukak bisnes ke, yela nanti kan ayh aku nak pencen takkan dok lepak je. Nanti cepat nyanyuk, dowg komfem taknak. haha.
       Tapi mak aku pulak cakap, ala dah tua nak bukak bisnes. Masa tu dah terketar-2 agaknya. Aku mula fikir adakah ibu dan ayahku setua itu bila aku dah dapat semua tu?? haha. Taon ney dowg baru 45, takdela tua sgt. aku target dpt semua tu masa umur aku 30/40+ so mknenye mereka baru 60/70+. Alah! takdela tua sangat. Kalau dowg aktif always, takkan nmpak tua punye. Kalau dah pencen berniaga, manela tau adik-2 aku tu berminat pulak nak take over bisnes. So, bolehlaah keluarga kami bukak empayar atau legasi. Harharharhar!! *oke, itu dahsyat sangat. Mcm tak jeeww*
       Oke, sebelum angan-2 aku jadi bertambah merepek. Adalah lebih baik aku stop di sini. Nanti kalau ade pertambahan angan-2 nanti aku rodger-2. Kalau ade yang nak bagi cadangan untuk 'drama' bersiri aku ney pown, dipersilakan! No sweat! **yerr..**

semoga angan-2 a.k.a cita-2 aku ney memang akan jadi kenyataan, dan bukan sekadar Mat jenin.
**aku nak rasa jugak name aku jadi : Dato' Dr. Aimi Amirah binti Abd Ajis**


sekian,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...