Tuesday, June 21, 2011

Selamat Hari Bapa..

Assalamualaikum..


Cik nak ucapkan SELAMAT HARI BAPA kepada ayah I laaaa..
I bet, mesti ramai yang belikan ayah dowang hadiah. =( well, I'm not. Aku dari kecik, tak pula diajar smbut hari bapa, time hari bapa sempoi je takde la smpai nak pergi makan2 ke, beli hadiah ke atau belanje2 bagai. Tapi aku ingat lagi mase sekolah rendah, cikgu yang ajar smbut hari ibu & bapa. Kat sekolah dulu, mesti ada jual bunga or kad sempena hari ibu, bapa & guru. **senyum** dulu aku pown ambillah peluang tok beli bunga or kad semua bagi kat ibu or ayah.


Bila dah masuk sekolah menengah, takde dah jual2 bunga bagai. So aku pown da jarang sangat sambut hari ibu ke bapa dengan memberi hadiah. Cukup sekadar ucapan (kekadang ak tak ucap ppown sbb tak biasa n malu) and aku sendiri yang akan buat kad tanpa pengetahuan mereka and bagi juga tanpa disedari mereka. Kira cam secret admire laaa..


I've told u in my entry before that, aku lebih suka bagi hadiah yang aku sendiri buat hasil seni or titik peluh aku **eeuuw** sebab bagi aku kalau aku buat sendiri hadiah tu, aku akan rase puas bila bagi kat seseorang walaupun tak secantik yang di kedai, tapi aku buat hadiah tu dengan penuh rasa kasih sayang. Yang penting aku bagi hadiah tu ikhlas, and dengan cara aku buat sendiri hadiah tu aku dapat tunjukkan kesungguhan aku. So, orang dah yakin yang aku tak pernah lupakan mereka. Walaupun mungkin satu hari nanti ak tidak menyatakan rasa sayang aku. Sebab memang perasaan tu dah wujud so, tak perlulah nak bagitau byk2 kali.


so, sebagai menghargai ayah aku, aku buatkan satu hadiah..


hasil kerja keras aku (takde la keras sangat)


bukan ayah sorang je yang dapat, masa hari ibu pun aku ade buat juga.. kad je sebab bajet mase tu tengah ciput je..

yang ney untuk ibu mase hari ibu arytu..
yang ibu punye kan tak cukup bajet, so aku pakai je ape yang ade depan mata aku,
  • drawing block
  • kertas warna
  • sampul gula2 getah
haa, sempi je kan barang nye.. Ah takpelah, janji kreatif. Rumput depan rumah pown boleh jadikan hiasan ke ape2 je..
okeyh, thats all lah.

pesanan : tak kira murah ke hadiah tu yang buat dia mahal ialah 
keikhlasan dan kesungguhan si pemberi..

by miss maiamyra



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...