Monday, June 20, 2011

Cicakk zaman Sekarang

Assalamualaikum...


wahh!! nape aku tulis tajuk entry kali ney, mcm tu?? sebab apakah??
oke2, sebnarnya aku saje je tulis tajuk tu.. bukan sebab pengaruh cicakman atau apa skalipun..
Aku yang bernama..'TUT!!' mengakui bahawa aku sememangnya sangat geli kepada binatang 'peliharaan' semua rumah yang bernama CICAK! first dlm list binatang yang ak geli.. hahaha
kenapa???


baiklah, dipendekkan cerita.. dalam rumah aku ney ade berekor2 cicak.. (tapi byasenye ak nampak sekor je dlm stu masa) knape berekor2 plak? yela! sebab lain2 saiz dan jenis yg ak nmpk so mestila berekor2. aihh.. aku nekmenyampah tahap ghaban dengan cicak2 zaman sekarang kat bndar ney.
tak grip langsung. kena sergah sikit dah cepat mengalah. Teros lompat.. KEPALA HOTAK DIA!!! 
even terkejut sket pown dia ley lompat dari dinding tu. perghh! menyirap darah aku.
sebab tu ak kalau nmpak cicak nga lek2 kat dinding.. aku diam je..Bergerak sikit pown ak taknak. sbb, ak gerak sikit dia da mule glabah. cis. tak gune.


disebabkan perangai cicak zaman sekarang yg cepat glabah..ia telah memberi keasn kepada aku terutama di bilik air.. yah!
di bilik air.. sebelum aku masuk, aku akan pastikan tiada cicak walau seekor pun yang berehat di dinding. Jika ada, maka aku akan bersiap2 dengan hanger untuk menghalau cicak berkenaan dengan hanya mengetuk pintu sekuat2nya.
Maka, terlompatlah ia tanpa berfikir jauh, jika beruntung nasib aku, cicak itu akan melompat ke arah tingkap lalu berambos. Jika malang pada waktu itu, cicak terbabit akan melompat ke arah aku, dan aku akan melompat sambil terjerit2 'manja' gituu.. gile., menjerit kegelian larh!!
jika sudah beres, barulah aku masuk ke dalam bilik air.
Perkara yang sama akan aku lakukan di mana2 sahaja. Kecuali yang melompat sambil menjerit tu, aku akan consider dulu.. **gelak**


ps : sebab tu aku takkan tengok cerita cicakman! 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...