Friday, June 24, 2011

Apa Sajalah Aku Neyh

Perbualan antara Aku dan 'aku'


Assalamualaikum..Aihh~ mengeluh ke cik akak??
Takdelah mengeluh sangat, sikit2 aje.


Mengeluhlah tu kiranya.
Hurmm, yelah2 aku mengeluh.


Kenapa kau mengeluh??
Ntah.


Kenapa kau macam tak bersemangat ney? come on lah!
Ntah. Aku rasa tak bermaya la pula.


Mesti ada sebabnya, kan?
Adalah sikit. Aku sakit kepala dah berapa hari tak oke2, lau mkn ubat komfem tak jalan. Lau asyik makan ubat tapi tak jalan, kang terlebih pula drug dlm badan aku ney. (erk. Ade ae teori tu?)


Kau selalu tidur lambat ae?
Aah. sebab aku tak selesa time tido. Badan aku sakit2. Nak tido pown kepala sakit woo.. aihh


Kau ney malas exercise kowt.
Aah la aku pown rasa mcm tu. Aku nak wat something yang busy lah barulah jalan skit otak and badan aku  neyh.


Kau neyh peliklah. Tak faham aku.
Memang pown. Aku sebenarnya lagi suka lau aku busy. Penat buat kerja lebih nikmat daripada penat tanpa buat apa2. Setakat kemas rumah. Alahai, apalah sangat penatnya.


Oke, sekarang kau nak apa?
Aku nak penat dan busy!!!! Cepatla sambung belajar. Aku dah terlalu puas berehat. Otak aku dah meraung2 nak gerak.


Kau neyh macam2 lah.
Tulah pasal aku pown tak faham. Time busy aku nak lepak nak malas2. Time lepak rehat terbongkang belengkau aku nak busy plak. Aihh~ 


Kau neyh tula, lain kali bersyukur dengan apa yang Allah bagi pada satu2 masa tu, jangan cari alasan je tahunya. Sekarang ney pown bersyukur jelah sebab kau dapat berehat. Sebab lepas ney kau dah busy balik. Lebih baik sekarang ney kau preparekan mental dan fizikal kau untuk masa kau busy nanti.
Buat lah apa2 yang patot. Contohnya :

  • bertapa
  • berexercise
  • bermeditasi (aku rasa macam sama dengan yang first)
  • buatlah latihan pernafasan dan kawalan minda (ceyh..poyo plak ayat aku)



okay, InsyaAllah aku try buat..


aku wish good luck pada kau and hopefully hati kau tu tenang, badan kau sihat tak sakit2 lagi.
Sebab kalau kau macam ney, nanti aku yang parah.
Bila aku dah parah kau lagi terus mati, aku dengan kau kan satu. Kau jaga aku, InsyaAllah aku jaga kau.


JAGALAH ROHANI DAN JASADMU
HARGAINYA SEBELUM ALLAH MENGAMBILNYA SEMULA

                                                                                                   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...