Thursday, May 12, 2011

~SuRat UntUk AyaH~

biasenye, orang tulis surat tok bakal suami, bakal isteri, surat tok ibu or ibu mertua. tapi hari ini ak nak tulis surat untuk ayah. hehehe tapi lau tacink sorry la beb ak memang minah jiwang dalam hati ada awan **???**


SURAT UNTUK AYAH


Assalamualaikum. Ayah, anak ayah tulis surat untuk ayah ney, bacelah.(bertukar mood) Kehadapan ayah kepada anak bernama Aimi Amirah binti Abd Ajis, anakmu dah lame nak tulis surat kat ayah. tapi malu la plak.. macam nmpak sgt anakmu jiwang, so setelah sekian lame wat dunno jewk, bawu la tergerak nak tulis taip surat tok ayah.
   ayah, ayah tau tak anakmu ney pemalas orangnye. maap la yewk sebab ayah kene bersabar dengan anakmu ini. anakmu juga malu and agak kesal sebab tak dapat nak buat ayah bangga and jadi anak yang pandai tok ayah.
   ayah jangan lah kecik aty sebab anakmu kekadang jawab soalan ayah dengan nada dingin. anakmu bukan sengaja nak sakitkan hati ayah, tapi anakmu ney sebenarnye tak pandai nak tunjukkan kasih sayang. anakmu ney lebih suke memendam perasaan sayang kat orang sorang2.taknak la tunjuk2. over la. bukan anakmu menyampah bile ayah tanye soalan byk2 cume mulut ney berat jew nak jawab, kang kalau tak jawab kate pekak le pule atau pown berniat untuk kurang ajo.
   ayah selalu kerja malam. boleh dikatakan HARI-HARI! ayh selalu takde kat rumah so, agak janggal tetibe ayah tnye2 anakmu ni. maaf la ye. ayah selalu kate kalau ayah kerja malam dapt la duit lebih gaji bulan ney nanti. tapi sampai bila?? takkan ayah nak kerja malam tiap2 hari, ayh bukan robot!
   takpe ayah. anakmu janji, nanti anakmu nak belajar betul2 dpt kerja bagus2 gaji besar, nanti leyh tolong ayah besarkan rumah kew, cat rumah kew, bayar hutang sikit2 kew. pasni kompem ayah dah tak payah kerja malam tiap2 hari lagi. (tapi ayah, lau bil-bil tu, ayah la yang bayar yew.. takkan saye nak cover semue) hehehe.
   ayah, terima kasih yew sebab belikan laptop, hp, camera tok anakmu ini. ayah tak pernah mintak satu sen pown daripada anakmu ney. akak tau, tu jew cara ayah nak tunjuk kasih sayang ayah kan? sebab ayah selalu kerja n takde kat rumah. takpe2.ayah sporting pewh!
   ayah tak payah risau anakmu ney tak mcm ank2 owg kaye yang spoil, mcm dlm drama2 tu..walaupown ayah jarang ade kat rumah. tapi anakmu ini tak akan tergamak nak terlibat dengan masalah gejala sosial yang memalukan keluarga. sebab anakmu tau yang ayah selalu takde kat umah sebab untuk kesenangan kitowang.
   ayah, jage diri bebaik yew. jgnla sakit2, nanti sape nak jage ibu and yg len.kalau pasal anakmu ney, ayah jgn risau. akak boleh.doakan je akak cemerlang and bahgia dunia akhirat. ayah, ade lagi satu pesanan. nanti lau akak nak kawen, ayah ajak la satu fmly besar ayah. bwk sume owg2 banjar keturunan kite. hehehe.
   oh ade lagi pesanan, ayah baikilah kapal2 yang berlabuh kat MMHE tu bebaik yew... kem slm anak2 kapal dari perancis ke jepun ke, yang hensem2 tau. hahahahaha


yang sebenar-benarnya,
anakmu Aimi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...