Wednesday, May 18, 2011

Mr. DreaM (part 2)

di sebuah tempat seperti dorm. suasana kecoh. riuh. masing-masing ketakutan.
makcik A : hati-hati, lembaga tu akan menghisap darah sesiapa sahaja
budak perempuan 1 : saya nampak lembaga tu!! atas katil dia! **menunjuk ke arah katil seorang budak perempuan yang ketakutan**
?? cerita seram apa yang aku tengah lakonkan? aku menghampiri katil itu. dan. sepantas kilat lembaga itu merenungku tajam. ?? seperti pernah ku lihat wajah lembaga itu. seperti yang pernah menghantui hidupku. dan membuat hidupku tak menentu. namun suatu rasa yang aneh mengalir dalam diriku. AKU TIDAK SEDIKIT PUN MERASA TAKUT ATAU SERAM. **macam yang sepatutnya org rase bila mimpi hantu** ya. itu perasaan aku. dan anehnya, ak hanya senyum. dan terasa menyampah juga benci. aku pergi.

tiba di satu kawasan. muncul seorang lelaki, yang sendiri. ku melihatnya dari belakang. aku menghampirinya, dia berpaling dan melihatku. terkejut. Dia muncil lagi dalam mimpi aku buat yang kesekian kalinya. rindu. lama dia tak muncul dalam mimpi ak. kali pertama dia muncul masa aku form 2/3. kini dia muncul lagi. wajahnya masih aku tidak dapat melihatnya kerana. Kabur! tak jelas. tapi aku tahu itu dia. aku dapat rasakn perasaan yang sukar aku gambarkan. dia berkata senyum tak berkata2. tapi dari pandangan mata aku boleh dengar dia berkata2. **mcm dlm alam maya pulak, hati berborak tapi mulut tak bergerak** p/s: ak dapat rasekan yang aku nampak mata dia.

mr dream : awak mcm mane?
aku : **diam**
~dia tarik tangan aku~
mr dream : awak kena jage diri
dia hilang... dan aku terjaga dari tidur.

apa maksud mimpi ini??
ah mimpi hanya mainan syaitan.
mungkin syaitan cuba buat ak lupa akn realiti dan mengejar maksud mimpi ini.
bijak sungguh strategi syaitan kan?

tapi, kita takkan pernah tau apakah mimpi ini.
adakh ia memang permainan syaitan?
adakh ia sebenarnya memori kita yang tersimpan atau perasaan yang kite pendam kemudian di luahkan melalui mimpi?
atau adakah ia memang benar petunjuk Allah???



lastly, who are you mr dream?? please don't make me wondering.
please... If you're the one for me, help me. Ya Allah, aku pernah
bermimpikan mr dream dulu. siapakah dia ya Allah.
This is the forth. 
Is there any reason of dreaming about him? 
Ya Allah, beri aku ketenangan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...