Friday, November 5, 2010

saat pedih..

kematian..
satu detik dan peristiwa yang sangat memilukan hati..
namun siapalah kita untuk mengelak bahkan untuk melawan takdir yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T
ia memang menyakitkan tapi.. bukankah sudah lumrah alam setiap yang hidup akan mati jua akhirnya...

3/11/10.... ak pergi ke kg rahmat di batu pahat untuk melawat kerana ada kematian.. keluarga arwah boleh dikatakan keluarga ak jgak sebab dia besan nenek ak...
nk di pendekkan cerita......
*tak pyah nk pendek lagi coz mmg da hbes citernye*
hahahaha...
cume ap yg ak try ktekn is ak terasa msih sgt beruntung dapat hidup lagi...
penah gak terasa nak mati coz tak tau npe ak rindu dgn yang ATAS....
tapi bile dipikirkan balik.... cukup ke amalan ak selame ney??
cukup ke pahal ak yang akan ak bawak time ak da mati nanti??
layak ke ak nak rindu kat dye sedangkan amalan ak macam ape....??


aku sedar... semua tu masih tak cukup... sebab tu Allah kasi ak peluang lagi tok hidup...
sihat.....senang....ade family....ade kengkawan yang baik...
semua untuk ak supaya ak dapat tambah amalan n pahala ak...
bile smpai msenye... barulah Dia jemput aku....
[tacing plak aku ney]


orang kata saat kematian tu adalah saat yang sgt mnyakitkan coz sedangkan Rasulullah sendiri  merasa sakitnye saat nyawa dicabut.. apatah lagi kite yang selalu lakukan dosa...yang besar plak tu...
mesti lagi sakit yang tak terhingga malah tak terbayangkan...
uisy... takutnyew....

rupenye.. mase kite ney singkat sangat2..
walaupown dah berpuluh2 tahun kite hidup.. tapi bile smpai mse untuk kite tggalkan dunia yang fana ney... *ayt dramatik sket* mase tulah kite rse mase kite kat dunia ney sgt singkat.. mse tu lah kite rse yang kite tak sempat buat amal banyak2...dan mase tu jugaklah kite rse menyesal sebab layan duniawi terlebih2...
sesungguhnye....mase tu kite takkan sempat buat ape2....
MasyaAllah.. takutnye saat tu...
hanya amalan kite yang boleh membantu kite mase tu....

semoga kita semua sedar akan kesilapan yang telah kite lakukan...
semoga juga kita mampu menjadi hamba Allah yang terbaik....




orait bebeh....
same2lah kite doakan kebahagian kite di dunia dan di akhirat....
amin....
nak share sket......
kite selalu sedekahkan Al-Fatihah tok owg len...
tapi kite terlupe nak sedekahkan Al-Fatihah tok diri kite sendiri...
kesian roh kite......
zahir kite, kite bagi makan smpai gemuk.. tapi...
rohani kite kurus tak dapat makan pown...
so tu kire salah satu cre nak bagi rohani kite makanan....
hehehehehe....


sekadar mengingatkan....
InsyaAllah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...